Навсякъде тия "амортисьори" ги водят за газови пружини.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Щанцови пружини и автоматично отваряне на багажник
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от undy Покажи съобщениеНавсякъде тия "амортисьори" ги водят за газови пружини., какви колебания гасят, никакви.
Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеЗащото не са амортисьори, какви колебания гасят, никакви.
156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
А според моето скромно мнение за да се получи този ефект не е нужно само да се сложат по силни пружини или амортисьори както там им казвате, а трябва и да са по дълги и като цяло да се измести опорната точка на капака.Не е важно колко е тежък капака а къде ще е приложена силата на натиск. Защото и предния капак не е лек, но като се повдигне на 30 см и сам се отваря до горе. А дали са амортисьори твърдо ДА изпълнят и тази функция защото забележете как го забавят преди горно положение. И наистина има и газ и масло в тях, моите са изтървали и са мокри.
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЩом забавят хода преди крайно горно положение, означава, че притежават и амортизиращо действие.
Като се загледаш в равнината на работа се забелязва, че колкото по-нагоре отива капака, толкова рамото на работа става по-късо. Съответно и скоростта (силата) на разпъване ако е еднаква, то косинуса на ъгъла спрямо равнината на пружината се променя. Демек със запазване на скоростта на въртене (разпъване на пружината), скоростта на хода нямалява. Точно като колянов вал и бутало - скорост на бутало (скорост на отваряне на капака) в ГМТ отнесена към същата на 90°, при една и съща ъглова скорост на коляновия вал (пружина).Last edited by BO; d.m.y г., 23:02.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеСпоред мен е друго.
Като се загледаш в равнината на работа се забелязва, че колкото по-нагоре отива капака, толкова рамото на работа става по-късо.
Както казах, сгъвал съм с ръце такива.
Като ги пуснеш изобщо не се забавят, а се изстрелват.
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеСпоред мен е друго.
Като се загледаш в равнината на работа се забелязва, че колкото по-нагоре отива капака, толкова рамото на работа става по-късо. Съответно и скоростта (силата) на разпъване ако е еднаква, то косинуса на ъгъла спрямо равнината на пружината се променя. Демек със запазване на скоростта на въртене (разпъване на пружината), скоростта на хода нямалява. Точно като колянов вал и бутало - скорост на бутало (скорост на отваряне на капака) в ГМТ отнесена към същата на 90°, при една и съща ъглова скорост на коляновия вал (пружина).
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеТочно така е.
Както казах, сгъвал съм с ръце такива.
Като ги пуснеш изобщо не се забавят, а се изстрелват.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТова може да е обяснението за забавянето непосредствено преди спирането, но като цяло ходът е бавен. Т.е - има ограничаване на скоростта и то става на същия принцип, както при амортисьорите от окачването - преминаване на флуид (масло) през малък отвор, свързващ обемите пред и зад буталото.
На ръка трудно може да се усети забавянето поради липсата на противоположната сила.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеДа, за самата скорост на разгъване си е така. Аз говоря защо визуално изглежда, че все едно багажника намалява скоростта на отваряне, че не се постига чрез промяна на скоростта на пружината, а заради геометрията на силите.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:12.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
А някой замислял ли се е какво ше става като се отваря капака с такав сила?
Миналата година си взех едни амортисьорчета от ибей, Маг ети Марели, ужа за по хубаво. Оказаха се мага яки - като ги смених и двете почти отварят багажника сами и леко само като помогна изстрелват вратата нагоре с такава сила, че ще изкъртят пантите. В крайна сметка оставих едното ново и едното старо и сега е идеална - отваря се около 1 пръст като я цъкна и леко като помогна се оставя много леко.
Там трябва да са с двойно действие - хем да вдигат като е долу, хем да успокояват в края на хода си, за да не се блъска капака.Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Comment
-
Аз точно вчера монтирах две нови Monroe-та на комбито по 1180 нютона, колкото са оригиналните и в горната част на отварянето се засилват с такава сила, че ако не задържа леко капака ще обърнат колатаАз нямаше как да оставя едното старо, понеже моите бяха издъхнали тотално и при отворен капак се крепеше на чиста фантазия,
Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm Lusso ~180bhp
Comment
-
Първоначално публикувано от powerf00l Покажи съобщениеАз точно вчера монтирах две нови Monroe-та на комбито по 1180 нютона, колкото са оригиналните и в горната част на отварянето се засилват с такава сила, че ако не задържа леко капака ще обърнат колатаАз нямаше как да оставя едното старо, понеже моите бяха издъхнали тотално и при отворен капак се крепеше на чиста фантазия,
sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Моите са сменени точно преди две години със Стабилус( от снимките по-назад в темата). От отваряне -до средата на хода имат лека нужда от повдигане,после плавно стигат до края,без удари или нещо подобно. Лятото много мазно вървят,сега при минусови температури искат малко помощ...ма то нормално,всичко се е спекло....и аз даже.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m
Comment
Comment